Ігри

Гра "Закінчи речення"



Гра "Буква мандрівниця"
 Показувати картку з літерою Ф ф щоразу(або плеснути в долоньки), коли в слові вони чують відповідні звуки.
(Фірма, професія, Федір, конвертик, флейта, фартушок, варити, фінішний, рафінад, равлик, вінок, фізкультурник)
2.  Гра «Буквоїд»
Діти повинні визначити місце пропущеної букви та відновити слова, вставивши літеру Ф ф на належне місце.
Словесний матеріал для гри                                      
 тулі – туфлі,котинка – кофтинка,  утболка –футболка,  артух – фартух.
  3. Відгадування загадок.
1) Очі машини. (Фари).
2) Сумка школяра. (Портфель).
4. Робота над віршем . Підрахувати, скільки звуків  [ф ] у вірші.       
  Фрукти корисні усім
  І дорослим і малим.
   Файні будуть щоки
   Від фруктових соків
5. Вправа « Слухняний ротик» . Зібрати і прочитати речення.
На  в рясні фіалочки Галочки шарфику.
(На шарфику в Галочки рясні фіалочки).
6. Робота над скоромовкою.
Маленька Маланка поливала фіалки.
Звукова модель слова «фіалки».
7. Відгадайте загадку і скажете в якому  слові є звук [ф′].
 Улюблений урок школярів,
З нею хто дружить,
За здоров′ям той не тужить. (Фізкультура).
 Відгадування загадок
 Що за диво водоспади?
 В спеку всі їм дуже раді.
В місті струмені ці гожі
Звеселяють перехожих.
В’ються вверх води потоки.
Краплі бризкають нівроку…
Знають Оля та Роман:
Загадка ця про …   (фонтан).
Загадка.
І що це за слово?
На ф починається,
На ф кінчається.
Кожна людина у нього знімається. (Фотограф).


Ігри та вправи для розвитку комунікативних навичок у групі продовженого дня.

Моя особливість
Усі гравці сідають по колу. Кожний по черзі називає себе по імені та додає слово, що відрізняє його від решти людей. Можна повідомити про свою індивідуальність 2-3 реченнями. Естафету гравці передають питанням «А ти хто?» та тор­канням.
Розминка
Учасники вільно рухаються. Ведучий називає який-небудь колір або предмет. Усі повинні торк­нутися цього предмета, але не на собі, а на комусь іншому.
Ми з тобою схожі...
Учасники утворюють два кола — внутрішнє та зовнішнє, обличчям одне до одного. Кількість учасників в обидва колах однакова. Учасники зо­внішнього кола кажуть своїм партнерам напроти фразу, що починається зі слів: «Ми з тобою схожі тим, що...». Наприклад: «Живемо на одній пла­неті, навчаємося в одному класі» і т. ін. Учасни­ки внутрішнього кола відповідають: «Ми з тобою відрізняємось тим, що...». Наприклад: «У нас різний колір очей, різна довжина волосся» і т. ін. Потім за командою ведучого учасники внутріш­нього кола пересуваються, змінюючи партнера (за годинниковою стрілкою). Процедура повторю­ється, поки кожний учасник внутрішнього кола не зустрінеться з кожним учасником зовнішнього кола.
Побажання на сьогодні
Вправу починають із того, що гравці щось ба­жають одне одному на сьогоднішній день. Поба­жання повинні бути короткими, бажано однослів­ними. Один з учасників кидає м'яч тому, кому адресує побажання, і водночас вимовляє його. Той, кому кинули м'яч, у свою чергу, кидає його наступному учасникові і бажає йому щось на сьо­годні. Необхідно уважно стежити, щоб м'яч опи­нився у всіх.
Знайти пару
Учасникам роздають смужки паперу, на яких написані назви тварин. Кожен мовчки повинен знайти свою «пару» — таку саму тварину. Пари утворюють коло. Кожна пара показує свою твари­ну, решта повинна відгадати, що це за тварина.
Спробуй, дізнайся!
Один з учасників залишає кімнату. Ті, хто залишилися, у цей час обирають когось, уважно його розглядають та запам'ятовують. Ведучий по­вертається і ставить запитання про зовнішність обраної людини. Решта можуть відповідати тіль­ки «Так» чи «Ні». Потім гру продовжують із но­вим учасником
Ігрові вправи на розвиток уваги
Завдання 1.
В цих словах замість рисок уявляй собі букву "О" і читай їх.
Д-бр-, м-р-з, г-л-с, ж-вт-к, г-л-д, м-з-к, с-р-м, г-р-х, к-л-, м-л-к-, б-л-т-, к-мп-т, м-л-т-к
к-л-с-к, з-л-т-, б-р-шн-, м-т-др-м, п-в-р-т, п-т-п, п-р-ш-к, в-л-кн-, г-л-д-м-р.
Тепер уявляй букву "А".
М-м-, б-б-, б-нк-, б-н-н, м-вп-, б-з-р, ф-рб-, х-л-т, хм-р-, ч-б-н, ч-шк-, ч-йк-, к-н-рк-, л-в-нд-а, с-в-н-, -кв-л-нг, -н-н-с, з-в-рк, ш-хт-р, з-д-ч-, з-пр-вк-, б-кл-ж-н, б-р-б-н, з-б-г-нк-.
А тепер букву "Е".
Л-в, ф-н, ж-л-, б-р-г, ш-рш-нь, с-кр-т, с-рц-, ч-р-п, ск-л-т, м-нш-, ц-м-нт, ф-рм-р,
ц-нтн-р, м-ч, н-рв, ш-ф, н-р-ст, м-ч-ть, ш-д-вр, С-м-н.
Завдання 2.
В кожному слові читай тільки першу букву.
1) Місто, ананас, ложка, екзамен, щука, експрес, небо, ялинка, трон, апельсин, йод, тарілка, електрика, город, арка, внук, кіт, ас, єнот.
2) Тінь, афіша, кінь, асфальт, воля, ж-ито, егоїст, впра­ва, дно, атака, чобіт, арфа, село, омар, бант, апетит, че­ревик, ангел.
3) Ніч, імперія, сонце, іржа, лак, оцет, нога, їра, вечірка, палац, автор, луска, область, зірка, їжак, віник, край, інфекція, Толік, смак, абетка, люк, олія.
А тепер читай в словах тільки другу букву.
1) Агроном, море, алея, сонце, один, ананас, сім, ай, океан, муха, арка, ацетон, вісім, азарт, сер, крик, сни, зо­лото, знак, мама, удар, сум, сміх, сцена, місяць.
2) Агент, клас, сало, одяг, тьотя, ткач, томат, сніг, в'яз, квас, сіно, сварка, оса, горе, тмин, сам, університет, мер, абияк, масло, струм, сом, іграшка, зозуля, емаль.
Завдання 4.
Червоною ручкою впиши пропущені букви і прочитаєш прислів 'я.
1) Твер-ий, мудр-й, о-ечка, гомон-ть, по-ягнулись, крил-ця, ве-ело, звір-та, бо-тися, кач-а, до-ре, смет-на, сі-енький, бр-тик, вес-а, карти-а, жур-вель, дреме-ув, гор-д, во-чик, прив-т, промо-чав, вис-ко, сер-да, відп-відає, сві-ло, гл-денький.
2) 3-еселився, їжач-к, мо-чить, при-рашати, м-лень-кий, роди-а, к-ріння, ба-атий, скр-ня, ма-ніт, п-ле, бі-няк, с-сіди, кл-чі, та-о, сил-ний.
Завдання 5.
Знайди в цих словах зайві букви.
Автобусе, бульцйон, верблюдь, гоойдалка, лисьтя, пальяниця, сиррота, сльон, хитьрість, трамввай, навчан-ння, зозулія, дзьооб, морроз, весьна, малюування.
Завдання 6.
Знайди зайве слово.
1) Слон, тигр, курча, мавпа, жирафа.
2) Вчитель, лікар, продавець, директор, сестра.
3) Мужній, сміливий, охайний, хоробрий, сильний.
4) Веселий, солодка, смачний, розумний, чарівний.
Завдання 7.
Дітям подарували гарні іграшки. Тарасику дістався тигр, а Каті — кошеня.
А що подарували іншим дітям ? Подумай!

Тарас
Павлик
Христина
Світлана
Катя
Микола
Богдан
Люба
Євгенія
Оксана
Тигр
Кошеня
Папужка
Єнот
Лисичка
Собака
Мишка
Оленятко   Білка    Хом'ячок


Завдання 8.
Розмалюй квадратики зі словами.
Слова, в яких 4 букви - червоним, 3 букви — зеленим, 2 букви — не розмальовуй.
ми

ой

сила

за

яр

от

віра

ре

вухо

що

як

на

сіль

це

із

сон

до

яма

де

час

ви

рід

гра

оса

аз

ти

ля

рік

ян

мі

Завдання 9.
В цих словах склади великі букви справа наліво і знайдеш назви казок.

1) Катя, Оля, Борис, Олег, Ліда, Олена, Костя.
2) Андрій, Кирило, Петро, Ірина, Руслан.
3) Олександр, Корній, Розалія, Ігор, Світлана.
4) Антон, Кузя, Чарльз, Олексій, Ліля, Анна, Степан, Уляна, Роман.
5) Аліса, Кіндрат, Чук, Ольга, Володя, Оксана, Марія, Йосип, Юля, Дана.
6) Валентина, Еліза, Люба , Раїса, Аза, Цезар.
7) Аманда, Зоя, Ентон, Римма, Едуард, Дмитро, Аркадій, Захар, Олег, Ксенія.
8) Адам, Богдан, Артем, Жанна , Арсен, Ніна, Валерія, Іван, Руслан, Алла, Цибуліно.
9) Олена, Люк, Андрій, Серафима, Ельміра, Роксолана, Кирило.
10) Яна, Неля, Еліза, Чак, Ася, Катерина, Ерік, Келлі, Данило, Григорій.

Дидактичні ігри по екології
"Впізнай мене”.
Перший гравець розповідає про якусь тварину, але не називає її. Інші гравці відгадують, яку тварину мав на увазі перший гравець. Наприклад: "Вона маленька, сіренька, а хвостик — як шило".
"Дерева і кущі”.
Перед початком гри діти згадують, як відрізнити кущ від дерева. Повідомляються умови гри: коли називається дерево‚ руки потрібно піднімати вгору‚ коли кущ — опускати вниз. Ведучий може назвати дерево‚ а руки опустити, або назвати кущ —  підняти руки. Учнів‚ що помилились, виводять з гри.
"12 місяців".
Гравці‚ що є "місяцями" розповідають про себе. Інші гравці відгадують цей місяць.
"Хто далі пролізе ”.
Гравці стають вздовж стартової лінії. Ведучий пропонує пригадати якомога більше назв дерев та кущів. Кожен з гравців, ідучи вперед від лінії старту‚ на кожний крок повинен назвати дерево або кущ. Як тільки учасник гри‚ зробивши крок‚ не назвав дерева‚ він зупиняється. В гру включається інший гравець. Виграє той‚ хто пройде далі.
"Можна - не можна”.
Дитина має дати правильну відповідь,  як слід і як не слід поводитись в природі.
І в цьому випадку вона отримує фант. Виграє той‚ хто збере найбільше фантів.
Хід гри.
Вчитель пропонує дітям уявити‚ що вони знаходяться в лісі. Потрібно пригадати, як слід поводитися і чого не можна робити. Вчитель називає дію‚ а діти відповідають ”можна” чи ”не можна".
Згодом пропонується ускладнений варіант гри. На слова вчителя ”можна” або ”не можна" діти називають відповіді вчинки.

Можна:
саджати квіти‚ рослини;
охороняти рідкісні рослини;
берегти молоді рослини;
обгороджувати мурашники;
спостерігати за жабами;
милуватися красою природи;
підгодовувати птахів;
прибирати місце відпочинку.
Не можна:
ламати гілок дерев;
обдирати кору дерев;
рвати багато квітів;
збивати гриби ногами;
руйнувати павутиння;
ловити метеликів,
 жаб.
Як тварини грають у квача.
Зміст і методика. Гравці діляться на дві команди і стають шеренгами один напроти одного на відстані 3-4 метри. За командою одна група ”тварин ” втікає‚ а інша - наздоганяє їх. Проте вони мають рухатися по-особливому — як тварини.
Наприклад: в одній грі -стрибаючи, як жаби‚ в наступній - високо піднімаючи ноги‚ як чаші‚ чи пересуваючись на бокових частинах ступні‚ імітуючи ходу ведмедя. За кожного спійманого гравця команда отримує 1 очко. При повторі гри діти міняються ролями.