Виховні заходи

                   Виховний захід: "Подорож до міста Здоров'янська"

Мета : розширювати і закріплювати знання учнів про здоров’я та здоровий спосіб життя; формувати усвідомлення взаємозв’язку між способом життя людини та її здоров’ям; виробляти переконання в особистій значущості здоров’я, здорового способу життя; виховувати у школярів почуття відповідальності за збереження і зміцнення власного здоров'я.
Добрий день,друзі.
    Сьогодні ми  здійснимо незвичайну  подорож до  міста  «Здоров'янськ»
Ми  познайомимося із його мешканцями ,а вони розкриють нам маленькі таємниці здоров’я .
А вирушимо ми на повітряній кулі.
Друзі ,сядемо зручніше
Й роздивляймося пильніше
Гарне місто Здоров’янськ.
Вулиць в ньому  не багато,
Проте дружать там завзято
Усі мешканці казкові.
Вони , діти , і вам знайомі.
До вулиці першої
Путь наш лежить,
Повітряна куля  до неї спішить.
А хто тут живе здогадайтесь самі?
Здогадайтесь хто тут живе, відгадавши загадки.(Малюнки)
У дівчинки Маринки на голові хустинка,
Хто хустинку знімає – той сльози проливає.
(Цибуля)
Сховалась Марічка , в підземній коморі,
І тільки косички лишились на дворі.
(Морква)
Він солодкий, він гіркий,
Здогадались, хто такий.
(Перець)
Ну що здогадались,хто мешкає на першій вулиці Здоровянська?(Овочі)
Саме тому вулиця і має назву «Овочева»
-А як назвати одним словом : перець, морква та цибуля?(Овочі)
Діти співають пісню про овочі.(Виходять)
Діти.Без винятку,друзі,овочі всі
 дуже корисні і дуже смачні.
У кожного є вітаміни і смак
 усі ми корисні,повірте,це так !
Вчитель. Вулиця Фруктова .Добре всім знайома.Дружні мешканці її – Фрукти різні й ягоди. Завітаємо сюди, Раді нам вони завжди.
Ведуча. А наша подорож продовжується. Ми наближаємося  до вулиці «Фруктова».
 Перед тим, як привітатися з її мешканцями, давайте відповімо на запитання: як розрізнити овочі   від  фруктів?
Учні відповідають: «Фрукти ростуть у саду, а овочі на городі. Фрукти зазвичай  солодкі(окрім лимона,грейпфрута ), а овочі – ні (хоча морква солоденька)».
 Для того ,щоб дізнатися ,хто живе на цій вулиці ,вам треба відгадати загадки:
Ведуча.
1. Як достигну – кожен радий
Склянці соку з …(винограду.)
2. Хоч я на картоплю схожий
І зелений, проте гожий.
Дуже я солодкий фрукт,
Наче пташку, мене звуть. (Ківі)
3. Кругленька піч, повна червоних вуглинок. (Гранат.)
4. На матрьошку схожа вона і медовим соком повна. (Груша.)
5. Яскравий, кислий, налитий,
Носить фрак він золотий. (Лимон.)
6. Диковинка заморська
Із зеленим хохолком.
Не зростає у нас
Диво – плід …..(Ананас.)
7. Як назвати всіх мешканців «Фруктової»вулиці?(Фрукти.) Гра « Овоч чи фрукт» Вихователь називає овочі чи фрукти , а діти впізнають.
Якщо вихователь наз.овоч - плескають у долоні хлопчики, фрукт- дівчатка.
Як ви гадаєте, друзі, чому потрібно їсти багато овочів та
фруктів?
Учні відповідають: «Фрукти та овочі містять багато вітамінів».
Правильно, овочі і фрукти товаришують із вітамінами – корисними речовинами,
необхідними для здоров’я людини. Якщо організму не вистачає вітамінів, людина хворіє.  Робота в групах. Гра «Зваримо борщик»Кожній групі  дається конверт з малюнками різних овочів . Треба вибрати для борщу продукти. Вибирається шеф-кухар. Він буде виступати від групи. На дошці паперові каструлі. «Шеф – кухар» викладає продукти в каструлю.Висновок : Борщ – дуже корисна страва, бо готується з продуктів (овочів) , багатих на вітаміни.
Ведуча
 Їжа, багата на вітаміни,
Є корисною для людини.
 В кожного з них особлива задача,
 Кожен опікується здоров’ям дитячим.
Вчитель: Щоб дізнатися, яка наступна зупинка, відгадайте загадку:
На сметану, масло, сир нам воно згодиться.
І корисне, і смачне, тече, як водиця.
Колір в нього, наче сніг, пригощу їм вас усіх! (Молоко)
Молочна річка.
- Щоб подолати Молочну річку, треба назвати якомога більше корисних продуктів, що виготовляються з молока.
Вихователь: Хто молочні продукти вживає, той прекрасне здоров‘я має.
Аж ось наша куля наближається до наступної зупинки  «Спортивної». Тут живуть ті ,хто дуже полюбляють займатися спортом, грати в різні рухливі ігри. Розгляд ілюстрації про спорт.Тож давайте і ми з вами перепочинемо і проведемо фізкультхвилинку.
Діти ,жителі  вулиці  «Лінивої» написали нам листа.Вони перестали слідкувати за собою. Перестали вмиватися, робити зарядку, слідкувати за своїм одягом, стали часто запізнюватись до школи. Їм стало соромно за свою поведінку і просять нас скласти правила, щоб завжди бути здоровими і мати гарний вигляд.Допоможемо їм?(Так)
Як прокинувся вставай, ліні волі… ( не давай.)
Квіточку роса умила, а тебе умиє… (мило)
В школі , в класі - не брудни, сміття бачиш… (підніми)
І дивись не барись, в школу швидко, швидко …(мчись)
Не носи в кишені жуйки , крейду, сірники , а носи … (носовички)
Будь охайним завжди сам, уникай дірок і …(плям)
Діти ,а   які ви знаєте прислів’я  про здоров я .(Мікрофон)
Найбільше багатство – здоров я.
Здоров я за гроші не купиш.
Здоров я  - найбільший скарб у житті.
Хто день починає з зарядки,у того все буде в порядку.
Без здоров я немає щастя.
Весела думка – половина здоров я.
Бережіть здоров я – його в крамниці не купиш.
Ваше здоровя  у ваших руках.
Ми продовжуємо нашу подорож і  наступна  зупинка вулиця « Корисних і  шкідливих звичок»
Розповідь учителя. Життя і здоров’я людини залежать від самої людини. Від того , якій настрій, які бажання, яка поведінка людини, залежить її самопочуття, здоров’я. Якщо людина доброзичлива і шаноблива до інших, то позитивні емоції наповнюють її добром і здоров’ям. Дуже часто людина робить якісь вчинки, не задумуючись над ними, тому що вони увійшли у звичку.
Гра «Корисно –шкідливо». Якщо корисно – говорити «так», якщо шкідливо – говорити «ні».
1. Вітатися при зустрічі.
2. Брати до рота і гризти предмети.
3. Допомагати слабшим, маленьким дітям.
4. Виконувати ранкову зарядку.
5. Лягати спати пізно ввечері.
6. Доглядати за одягом, взуттям.
7. Дотримуватися режиму дня.
8. Гризти нігті.
9. Відпочивати на свіжому повітрі.
10. Довго сидіти біля телевізору.
11. Мити овочі і фрукти перед вживанням.
Далі  ми помандруємо  вулицею емоцій.Емоції супроводжують нас протягом всього життя.Позитивні емоції та гарний настрій – корисні для здоров я людини.Є така приказка : «Веселим будеш – здоров я здобудеш».Тож давайте пограємо у гру «Якщо весело живеться - роби так .»
– Молодці, діти! А тепер  розкажіть,що треба робити,щоб бути  здоровими.(діти розказують вірші)
   1.Щоб здоров’я добре мати,
     Слід про нього змалку дбати,
     Кожний ранок обливатись,
     І зарядкою займатись.
     2.У дворі щодня гуляти ,
     Повноцінно їсти й спати.
3. Щоб нічого не боліло,
Полюбити треба мило!
Часто й чисто руки мити
Та охайному ходити.
4. Щоб здорові зубки мати,
Слід про них щоденно дбати:
5.Овочі та фрукти мити,
Щоб ніколи не хворіти.
Бо мікроби щохвилини
– Так і липнуть до людини!
6. Та й волосся причесати.
Щоб красивий вигляд мати.
А в кишені кожну днинку
Носову носи хустинку.
7. Щоб здоровим довго жити,
 Воду слід усім любити,
Мило, пасту, гребінець -
Будеш справжній молодець!
От і добігла кінця наша подорож містом Здоров янськом.
Бажаю вам, друзі ,міцного здоров я !
Учитель. Сьогодні ми з вами багато чого пригадали, дещо дізналися нове, над чимось задумалися.
Усі разом.Побажання для жителів міста Здоров’янська.
 Здоров'я – це сила!
Здоров’я – це клас!
Хай буде здоров'я! У вас і у нас!


                 











    Виховна година: "Хай дитина знає кожна - жартувать з вогнем не можна!"

Мета:ознайомити дітей з причинами виникнення пожеж та з елементарними правилами , які треба виконувати,щоб запобігти пожежі ; вчити їх основних правил поведінки в екстремальних ситуаціях;  розвивати спостережливість, сміливість, винахідливість ,виховувати потребу повсякденного дотримання правил пожежної безпеки,повагу до професії пожежника.


Обладнання :

 малюнки до теми,телефон,картки,мікрофон,загадки,вірші,обручі,відерця.
Хід заходу
1.Організаційний момент
Добрий день, діти! Сідайте зручненько і розпочнемо наше виховне заняття.
2.Робота над загадкою
Бажаний гість,замість цукерок дрова їсть.(Вогонь)
Оголош.теми і  мети заняття.
- Сьогодні ми поговоримо і поміркуємо про вогонь,його корисну і шкідливу дію,вплив на життя людини.Ви повинні знати ,що вогонь – серйозна стихія,ігри з ним небезпечні.Вам виповнилося 6-7 років ,тому час вивчати правила поведінки з вогнем.
3.Створення проблемної  ситуації «Чи корисний вогонь?»
- Дуже часто ми можемо чути: стережися вогню,будь з вогнем обережний,пожежа страшне лихо!
Можливо взагалі відмовитися від вогню?
4.Гра «Мікрофон» .Яка ваша думка?
Для чого використовують вогонь?
Вогонь зігріває наше житло,ми можемо приготувати їжу.
Він потрібний всюди в будинках,у навч. закладах,на фабриках.Плавить руду,допомагає отримати метал.
Жодного дня ми не можемо обійтися без нього.
Послухайте,як про це сказано у вірші.
Вогонь  дарує людям світло,
Вогонь дарує їм тепло,
Коли б тепло і світло зникли,
Життя б на світі не було.
Отже, вогонь людям – друг.
Але ,на жаль,коли з ним неправильно поводитись він може стати грізним ворогом.
А зараз відгадайте загадку:
Живуть в тісній темниці
Без страху темноти
Хлоп ята яснолиці –
вогню малі брати.
І мають душу щедру,
Хоч дерева сини,
Згоряючи до щенту,
Вогонь дають вони.(Сірники)
Послухайте уважно казочку  про «Сірники та хлопчика Пустунчика»
Казка «Сірники та хлопчик Пустунчик»
«В маленькому будиночку під незвичайною назвою «Сірникова коробка» жило багато братиків-Сірників. Всі вони народились від однієї матері – деревини, в них були однакові коричневі голівки. Їм було зручно і затишно в своєму будиночку.
Та якось Сірникова Коробочка відкрилась і один з сірничків потрапив у маленькі дитячі пальчики Хлопчика-Пустунчика. І не встиг Сірничок отямитись, як пальчики кресонули ним по коробці, і Сірничок миттю спалахнув. Полум’я швидко почало підніматися, намагаючись доторкнутися до пальчиків, і раптом лизнуло їх своїм язичком.
Хлопчик-Пустунчик зойкнув від болю, пальчики розімкнулися і Сірничок впав на килимок, який миттєво спалахнув, перетворивши невинний вогник на жахливе полум’я, яке почало нищити все на своєму шляху.
Добре, що вдома була старша сестра Хлопчика-Пустунчика, вона викликала пожежників за номером телефону 101, і великої біди не сталось.
А Хлопчик-Пустунчик вже більше ніколи не брав до рук Сірників.
Запитання.
- Що трапиться, коли голівку сірника потерти з боку по коробці?
- Чи можна використовувати сірники у грі?
Саме через розваги з сірниками виникає багато пожеж.
Фізкультхвилинка на вибір вихователя
Ми в пожежників пограємо,
Швидко шланги розмотаємо,
Ось так, ось так, швидко шланги розмотаємо.
(Колові рухи руками перед грудьми.)
Ось вогонь у нас горить, будемо його гасить.
(Нахил тулуба вперед з витягнутими руками. )
А тепер ми присідаємо, під дивани заглядаємо,
Чи ніхто там не лежить, дим розходиться умить.
(Присідання.)
Ось вогонь ми загасили, на стільці тихенько сіли.
Олівці до рук взяли, працювати почали.
На галявині – вогнище. (показують)
Полум’я стелиться низько-низько (присідають).
Далі вогнище розгоряється (піднімається)
І полум’я колихається (показують руками).
Ми взяли водичку прямо із кринички (нахиляються).
Полили, загребли (імітація руками)
І з галявини пішли (крокують).
Діти подивіться на малюнки і скажіть ,коли ще  може виникнути пожежа.Причиною пожежі є неправильна поведінка з вогнем.
Якщо  ж пожежа все ж спалахнула,не  треба лякатися ,не  можна ховатися, а слід залишити приміщення і викликати пожежних за номером?Яким?101

Діти подивіться ,як правильно викликати пожежників.
Інсценізація «Виклик пожежників»(2 учні)
Діти набирають 101 – служба 101 слухає
У нас пожежа – ваша адреса
Вулиця … -  Виїзджаємо
Вихователь .А зараз відгадайте загадку?
Машина червоного кольору з білою смугою та сиреною(пожежна машина)
Пожежники – хоробрі люди.Вони за лічені хвилини прибудуть на місце і будуть гасити пожежу.
А зараз проведемо досліди з вогнем.
Який вогонь?(гарячий,світлий,красивий).Якщо близько піднести руку ,то можна обпектися,впустити свічку і виникне пожежа.Чим можна загасити вогонь? (Водою,землею,піском)
Якщо загорілась праска її можна загасити товстою ковдрою.Водою ні бо вдарить струмом.Якщо пожежа в лісі ,на подвір ї чим будете гасити?(пісок,земля,вода)
У приміщеннях ,у машинах завжди повинен бути вогнегасник.
 -Гра « Так –чи ні »
Кидати запалені сірники в приміщеннях (ні).
Якщо потрапив у лісову пожежу треба заховатись у кущах (ні).
Якщо розпочалася пожежа потрібно подавати сигнал тривоги (так).
Використовувати петарди, феерверки вдома (ні).
Залишати вогонь без нагляду (ні).
Місце для вогнища слід розчистити та обкопати (так).
Вогнище слід ретельно загасити (так).
 Не панікувати (так).
Знай! Ніколи не ховайся під ліжко, у ванну кімнату, в туалет, в комірку – там тебе найшвидше дістане небезпечний дим! Від вогню і диму втікай на подвір я .
Гра «Юні пожежники»
Уявіть себе пожежниками :
Гра : «Швидше загаси вогонь»
У кожної команди відерце.За сигналом гравці біжать,оббігають кеглі,дає відро наступному гравцю сам стає назад.
Гра «Врятуй команду»»
Капітан бере обруч одягає на себе біжить  з гравцем навколо кеглів,повертається бере наступного гравця,переможе та команда,яка швидше виконає завдання.
Молодці! Ви були спритні та старанні,як справжні пожежники.
Підсумок   заняття
Щоб життя було у безпеці ,давайте вивчимо лічилочку
Не вмикай на кухні газ - раз,
Не клади в запіч дрова -два
В лісі сірників не три – три
Не лишай вогонь в квартирі - чотири,
Не лягай при свічці спать - п’ять
 Іскра впала на підлогу - погасіть - шість,
Зачиніть вікно, коли в небі грім – сім
 У грозу під деревом не стійте в лісі - вісім,
З  сірником не забавляйтесь знічев’я - дев’ять,
Пам’ятайте всі, про що в лічилці йдеться - десять.
А зараз діти розкажуть вірші про правила ,яких треба дотримуватися,щоб не було пожежі.
1.  Для розваги і для гри
     Сірників ти не бери,
     Бо з вогнем  погані жарти.
     Жартувати з ним не варто.
            
                                                       2.Не  розпалюй сам багаття
                                                        Ані в лісі, ані в хаті.
                                                        Легко вогник запалити –
                                                        Та не легко погасити.
                
                    3.   З грубки   жару не беріть
                          Жар в собі вогонь таїть.
                          Хоч  маленька та  жарина –
                          Для пожежі все ж причина.
         
                                                4.     Пам’ятайте кожен раз –
                                                        Де бензин, мастило, гас –
                                                        Там вогонь – не підпускай!-
                                                        Спалахне усе і край!

                       5.   Телевізор, плитку, праску
                             Умикать самим не слід.
                             Пам’ятайте це, будь ласка,
                             Бо від цього стільки бід!
                          
                                               6. У розетку встромлять речі –
                                                     Дуже-дуже небезпечно!
                                                      Іскра може полетіти
                                                      І навколо все спалити!
7.Якщо пахне газ в квартирі
То дзвоніть по 104.
Якщо зявиться вогонь і дим,
То дзвоніть по 101.
   8.Вивчіть правила пожежні:
Будьте завжди обережні !
Знає  хай  дитина  кожна
Жартувать з вогнем не можна !                                         
                                               



                    Виховна година : "Книга вчить , як на світі жить"

Мета: розширити уявлення дітей про значення книги у  житті людини, сприяти розвитку допитливості, інтересу до книжок, формувати читацькі смаки; розкрити зміст значення книги, як «джерела знань»; виховувати любов та дбайливе ставлення до книжок, підручників. 
Обладнання: малюнки до «Історії виникнення книги», «Правила поводження з книгою», прислів’я про книгу.
Хід заняття
1.Організаційна частина
-     Доброго дня, діти! Cідайте.
-   Сьогодні у нас  виховне заняття.
-    Діти, зараз я прочитаю вам загадку, якщо ви її правильно розгадаєте, то зрозумієте, про що ми сьогодні будемо говорити на занятті.
-     Слухайте уважно.
Відгадайте загадку.
Дуже я потрібна всім:
І дорослим, і малим.
Всіх я розуму учу,
А сама завжди мовчу.
(Книга)
2.Вихователь. Дорогі діти, хто з вас любить  книги?
-    А вам батьки читають  книжки?
-    А які?
-    Хто хоче нам розповісти про свою улюблену книгу?
-    Молодці!
Книжок, у яких так багато барвистих малюнків, гарних розповідей. Розкриєш першу ліпшу книжку – опинишся в далекій казковій країні. А в тій країні живуть добрі і кумедні велетні, веселі маленькі чоловічки чи просто твої однолітки.
Ростуть там велетенські ріпки, такі, що цілий гурт їх із землі не вирве. Відважні герої б’ються там за правду з лютим ворогом.Але ж не завжди була книга.
1-й учень. Давним-давно на землі не було книжок, бо люди ще не вміли їх робити. «Сторінками» найдавніших книжок були камені, стіни печер. Писали на всьому. Далі люди почали писати на мокрій глині, яку потім сушили й випалювали на вогні. Але ці книги були незручними і важкими.
2-й учень. З часом навчилися робити зручні та легкі книги з телячої та козячої шкіри. Але вони були дуже дорогими. На виготовлення однієї книжки потрібно було шкіри з цілої череди телят. Люди шукали недорогий матеріал, з якого можна було б робити книги, щоб вони були дешевими і простими. І таки знайшли.
3-й учень. Це був папірус – болотяна рослина, густих заростей якої було багато вздовж африканських річок. Відтоді з’явилися на землі книги, а точніше сувої з папірусу. Писати на них з папірусу було зручно, але через кілька років папірус пересихав і руйнувався.
4-й учень. В Україні писали на корі берези. Кору ділили на тоненькі смужки-пластинки і висушували. Вони були білими. Писали на них грамоти і називали їх берестяними грамотами.
5-й учень. Справжній папір, на якому ми з вами пишемо зараз, люди навчилися робити дві тисячі років тому. Спочатку книги переписували від руки. А це був досить важкий і тривалий процес – адже одну книгу доводилося переписувати іноді кілька років. Минуло ще багато часу, поки з’явилися друковані книжки.
6-й учень. Першу друковану книжку в Україні було видано 1574 року Іваном Федоровим. Називалася ця книга «Апостол». -    Отже, ми дізналися історію виникнення першої книги.Зараз папір виготовляють з деревини, а книги друкують у книжкових видавництвах.
1.Книжка – добрий, мудрий друг,
Книжка знає все навкруг:
Про старі й нові країни,
Космос та морські глибини,
Хто нам написав «Кобзар»,
І який де правив цар,
З чого зроблено намисто,
Чим славетне наше місто…
Все про звичаї народу,
Як зібрать врожай з городу,
Вперше хто знімав кіно.
Де, коли з’явилось скло,
Хто відкрив яку країну,
І про неньку – Україну,
Хто прославився в віках,
Де живе тварина, птах.
3.Вихователь. У вас завжди є запитання. І всі ви намагаєтесь отримати на них відповіді від учителів, друзів, батьків. Але не завжди ви знаходите відповіді.
Усе, чим ви цікавитесь, ви знайдете в книжках.
На всі питання – відповіді
На їхніх сторінках.
Отож дружіть з книжкою, і ви будете багато знати. А чи знаєте ви, чому старіють книжки?
Мама Ірочки  в книгарні
Книжечки купила гарні,
В них чого тільки немає,
Іра з втіхи аж співає.
День минув – і книги плачуть,
Бо постаріли неначе.
Іра їх, як оглядала,
Часто в ротик пальчик клала,
Став папір такий брудний,
Хоч бери його та мий.
Вихователь. А щоб книги були гарними, ми повинні їх берегти.
Ви всі повинні книжку
Дуже цінувати,
Що взяв в бібліотеці,
І що купилі мама.
Бережіть книги! Щоб вони нас вас не ображались, як на Мар’янку.
Книжка скаржилась Мар’яні:
–  Я у тебе не в пошані.
Звідкіля це на мені
Плями сині та масні?
Подивися, от сторінка:
Намальована хатинка, під хатинкою – маля,
І написано: «Це я!».
А за дві сторінки далі-
Різні звірі небувалі:
Сині, жовті та рябі,
Що й не снилися тобі.
Люди кажуть: – Ой чия ти?!
Як тебе тепер читати?
Скільки ми читали книг,
А не бачили таких.
Вчитель. Діти, не ображайте книги. Послухайте і запам’ятайте звернення книжки.
Книга.
Я книга – товариш твій,
Користуватись мною вмій.
Я чиста, гарна і приємна,
То ж, друже, будь зі мною чемний.
Погані звички забувай,
Мене не рви, не ображай.
І пальці, прошу, ти не слинь,
Коли гортаєш сторінки.
Я, друже, твій надійний друг,
Та тільки для чистеньких рук.
-    Діти, а що зберігають у бібліотеці ?
-   Бібліотека з грецької мови перекладається як сховище книг. Можна сказати, що це дім, де знаходяться книги.
-   Діти, перша бібліотека в Україні була заснована за правління київського князя Ярослава Мудрого.
-   Діти, у кого з вас є невеличка бібліотечка вдома?
-   А як вона у вас створилася? Можливо, вам дарували книжки, або купили батьки.
4.   Правили поведінки з книгою.
-    Діти, а зараз давайте разом пригадаємо правила поводження з книгою.
1.      Беріть книгу чистими руками.                                            
2.      Книгу потрібно читати акуратно, торкаючись сторінок, не слинити пальці.                          
3.      Для збереження книги її потрібно обгорнути.        
4.      Гортати сторінки слід за верхній куточок.
5.      Щоб із книги не випадали сторінки, під час читання не перегинайте її.   
6.      Не закладайте сторінки ручками,   олівцями іншими предметами.
7.      Не читайте книги під час їжі, не малюйте в них,                        
8.      Любіть книгу і бережіть її.
- Я сподіваюсь, що ви завжди дотримуєтесь цих правил, і ваші навчальні книги та улюблені завжди в гарному, охайному стані.
Робота з прислів’ями
 (Хто багато читає, той багато знає)
 (Книгу читай, розуму набирай)
 (Книга вчить як на світі жить)
5.Дидактична гра «З якої це казки?»
Вихователь зачитує уривки, написані на сторінках, діти відгадують назви казок.
«Я по засіку метений. Я із борошна спечений. Я від баби втік. Я від діда втік. Той від тебе втечу!» («Колобок»).
«Мишка — за кицю, киця — за Жучку, Жучка — за внучку, внучка — за бабу, баба — за діді, а дід…» («Ріпка»).
«Не плач діду, не плач, бабо! Знесу я вам яєчко. Тепер не золоте, а просте…» («Курочка ряба»).
«Відімкніться, відчиніться. Ваша мама прийшла, молочка принесла!» («Вовк а семеро козенят»).
«Піди до бабусі, довідайся, як вона почувається, бо мені передавали що вона нездужає. Віднеси їй пиріжки і цей горщечок масла…» («Червона шапочка»).
Усі разом виконують пісню «Нам без книг ніяк не можна» В.Шаповаленка на сл.. на слова З.Бичкової.
6.Логiчнi завдання
1. Ти взяв у товариша книгу i випадково забруднив її. Як ти вчиниш?
а) Вiддаси і скажеш, що вона була забрудненою;
б) вибачишся перед товаришем i почистиш книгу;
в) почистиш книгу, вiддаси товаришевi i змовчиш, нiби нiчого не трапилося.
 2. Коли потрiбно повертати бiблiотечну книгу?
а) Через мiсяць;
б) коли нагадають;
в) коли прочитаєш;
г) до встановленого бiблiотекарем термiну.
 3. Що потрiбно зробити, якщо ти взяв бiблiотечну книжку трохи порвану?
а) Прочитати i вiддати таку ж порвану назад, адже не ти її попсував.
б) вiддати бiблiотекаревi, щоб пiдклеїла книгу;
в) вiдремонтувати самому.
 7. Пiдсумок
Вихователь. Є народна мудрість: «Книга – ключ до знань». І для того, щоб багато знати, треба багато читати, відвідувати бібліотеку. Запам’ятайте: «Книга вчить, як на світі жить!». 
Є такий вислів «Дім без книги, як день без сонця». Так говорять у народі про важливе значення книги у нашому житті. Книги відкривають нам широкий світ знань. Вони потрібні всім: малюкам, школярам, дорослим людям.

Тема. Година читання : « Бджола мала ,а й та працює».
Мета: вчити учнів цінувати працю будь якої людини, незалежно від її професії, розширити знання учнів про професії, розвивати професійні інтереси, формувати ціннісне ставлення до праці, сприяти розвитку морального самопізнання, виховувати працелюбність.
Обладнання: ілюстрації до різних професій, прислів’я, слово «професія»
Хід заняття
I.            Організаційна частина
-         Доброго дня!
-         Уважно послухайте вірш і ви потім мені скажете про що у ньому йдеться.
Якщо хочеш завжди у достатку жити,
То поважай роботутруд  люби.
Старайся вчитися, усе робити.
І, як почав, то не лінуйся, а роби.
Щоб в світі жити радісно й щасливо,
Добро твори у світі кожну мить.
Робота, праця – це велике диво,
Вона людину вчить у світі жить.
 Тож про що у ньому йдеться? (про працю)
-   Що ми повинні робити, «щоб у світі жити щасливо»?
-        Наша сьогоднішня тема виховного заняття називається «Бджола мала,а й та працює».На сьогоднішньому занятті ми поговоримо про працю, про професії людей, їхню роль у суспільстві.
  Як ви можете пояснити, що таке праця? (праця – це цілеспрямована діяльність людей зі створенням матеріальних і духовних благ; це діяльність людини, що має мету)
 II.  Основна частина
1.    Повідомлення про працю і український народ
-         Отже, праця — джерело добробуту людини. Упродовж  усього ходу історії людина думала, пробувала, вдосконалювала свою працю, а набутий досвід запам’ятовувала і передавала свої знання іншим. Не секрет, що наш український народ дуже працелюб­ний, любить свою землю, вміє на ній працювати. Та не тільки на землі трудитись уміє, а й всяку роботу знає! Все вміє і дітей своїх змалечку до праці привчає, та ще й приказує: «На дерево дивись, як родить, а на людину, — як робить!». Це тому, що з роботя­щою людиною легко й добре жити.
2.   Оповідання В. О. Сухомлинського про працю як найголовнішу у житті людини
-      Послухайте уважно оповідання, яке написав відомий педагог В. О. Сухомлинський про важливість праці.
«Пряник і Колосок»
      Вранці, до сходу сонця людина взяла білий пряник і пішла в поле. Зірвала колосок у полі, вийняла із нього зернята, і спробувала на зуб, посміхнулася і заховала колосок у кишеню. Ось там і зустрілися пряник і колосок.
-      Хто ти такий? – запитав пряник
-      Я колосок.
-      Ой, який ти колючий! Яка з тебе користь?
Посміхнувся колосок, поворухнув своїми вусиками і відповів:
-      Без  мене не було б ні хліба, ні тебе , прянику.
-      Отже, - каже пряник, все від тебе. Але хто ж над тобою старший?
-      Праця, - відповідає колосок, - вона все дає. А  праця і людина – найголовніше.
Аналіз
-      Які герої у цьому оповіданні?
-      Що відповів колосок, коли пряник сказав йому: «яка з тебе користь?»
-      Що сказав колосок на запитання «А хто над тобою старший?»
-      Тож, що ви зрозуміли з цього оповідання?
3.      Робота з прислів’ями
- А зараз ми дізнаємося, що говорить народна мудрість про працю.
- Назвіть прислів’я та приказки, що стосуються праці і ставлення людини до праці.
- Докінчіть прислів’я (тільки ті, які діти не назвуть)
Під лежачий камінь… вода не тече.
Хто не працює,… той не їсть.
Хочеш їсти калачі,… не сиди на печі.
Що посієш,… те й пожнеш. (скільки будеш працювати, стільки будеш мати)
У невмілого… руки не болять
Зробив діло – …гуляй сміло.
Праця годує,… а лінь марнує. (тільки праця допомагає людині жити, харчуватися. Будеш сидіти склавши руки, нічого не вийде. Дарма ніколи нічого не дістається. Щоб щось мати, потрібно старанно працювати.)
Хто хоче багато мати,… тому треба мало спати.
 «Праця й лінощі в казках»
Класовод. Засуджувала ледарство та неробство й українська казка. Давайте пригадаємо знайомі нам змалку казки «Колосок», «Дідова дочка й бабина дочка», «Золотий черевичок».
Робота з текстами оповідань
Учитель пропонує дітям послухати оповідання.
Діло на безділля не міняють
Бориско проводив літні канікули в селі, у бабусі.
Одного разу бабця сказала хлопчику:
— Онучку! Завтра я збираюся попрацювати на городі. Час уже прополоти грядки: цибулю, моркву й буряки. Ти не міг би допомогти мені?
— Звичайно, бабусю, я допоможу,— із готовністю згодився Бориско.
Адже він дуже любив свою бабусю. Бориско чудово розумів, що бабуся вже старенька і їй важко самій працювати на городі й полоти бур’яни. Хлопчику було приємно думати, що він уже став помічником і зможе стати бабусі в пригоді.
Але ввечері до Бориска прийшов друг Віталько.
— Слухай, Борю! — сказав він.— Завтра у нас дуже відповідальний футбольний матч із командою із сусідньої вулиці. Ти ж у нас — кращий захисник. Усі хлопці на тебе надіються. Початок матчу о десятій ранку. Прийдеш?
— Не знаю,— невпевнено промовив Борис.— Я обіцяв бабусі допомогти на городі.
— Нікуди не дінеться твій город! — відказав Віталько.— А такого матчу більше не буде. Незабаром усі наші роз’їдуться: хто в місто, хто на море, а хто в табір відпочинку...
Бориско наморщив лоба й задумався. «Як же вчинити? — міркував він.— І матч шкода пропустити, але й слово треба тримати: адже обіцяв бабусі допомогти».
І тут Бориско згадав улюблену бабусину приказку. «Дав слово — тримай!»
— Зачекай, Вітальку, хвилинку,— попрохав він товариша,— мені треба порадитися з бабусею.
Борис зайшов до хати і все розповів бабусі.
— Добре, піди поганяй м’яча,— відказала бабця.— А я спробую впоратися з роботою сама.
— Може, підемо на город іншого дня? — несміливо запропонував онук.
— Та ні, не можна відкладати, бо кажуть: «Тільки сир відкладений добрий, а робота — ні».
Вийшов тоді Бориско надвір і сказав своєму другові:
— Вибач мені, будь ласка, але на матч я завтра не прийду. Я вирішив все-таки допомогти бабусі, бо повинен це зробити.
— Шкода... — зітхнув Віталько.— Але ти, мабуть, маєш рацію, адже, як говорить мій дідусь, «діло на безділля не міняють».
Наступного дня Бориско з бабусею вийшли на город і почали працювати. Прополка виявилась нелегкою справою! Але хлопчик допомагав бабусі дуже старанно. Бабуся з онуком зайшли в хату тільки після полудня. Вони були стомлені, але вдоволені зробленим ділом.
Запитання до тексту
 • Який вибір постав перед Бориском?
 • Яка зі справ була приємною та неважкою для хлопчика? Яке
діло вимагало наполегливості й зусиль?
 • Яке рішення прийняв Бориско? Чи правильним воно було,
на вашу думку?
 • Розкажіть, що відчував хлопчик, працюючи на городі та по закінченні цієї праці.
 • Як ви думаєте, що відчувала бабуся, бачачи те, що її внук — працьовитий та чуйний? Що відчувала б вона, якби хлопчик пішов грати у футбол?
 • Як би ви вчинили на місці Бориска? Поясніть свою думку.
4.      Відгадування загадок про професії.
-         Давайте трохи поговоримо про професії.
-         Дуже багато професій є в наш час у світі. І кожна професія відкриває свої двері для нових працівників.
-         Як ви думаєте, що таке професія?
-         Професія – це рід занять, трудової діяльності, що вимагає певних знань і навичок та є джерелом існування.
-         Я вам буду зачитувати інформацію про конкретну професію і ви маєте догадатися, яка це професія.
Золоті у нього руки:
Робить зачіски й перуки,
Підстриже і пофарбує,
Гарний настрій подарує.(Перукар)
-         Як називається місце, де працює перукар?
Хто як квочка із курчатами,
В дитсадку щодня з малятами?
Хто їх пильно доглядає,
Няньчить,пестить,розважає?(Вихователька)
Інструмент бере у руки -
Линуть чисті,ніжні звуки.
Люди кажуть: "Це талант!"
Добре грає ...(Музикант)
-         На яких інструментах може грати музикант?
У театрі грає ролі:
Нині - вчителя у школі,
Завтра буде інша роль -
То бідняк він, то король.(Актор)
Біга пензлик по тканині,
Підкоряючись людині,
А людина творить свій.
Не повторний світ живий (Художник)
-         Який відомий поет і художник на Україні?
Хто одежу шиє всім:
І дорослим, і малим,
Дружить з голкою й тканиною,
Строчить швейною машиною.(Швачка)
Як приходимо у клас,
Там чекає він на нас.
Вчить писати і читати,
І невтомно працювати.(Вчитель).
Хто людей з біди рятує
І хвороби всі лікує -
Призначає процедури
І таблетки і мікстури?(Лікар)
-    Як ви думаєте, чому ця професія вимагає відповідальності і обережності?
Прокидається він рано
І пече нам хліб духмяний.
Бублики і пиріжки
Пряники й медівники.(Пекар)
У нас цю професію знають усі:
Сидить за кермом вантажівки й таксі,
Вантаж і людей він по місту розвозить
У літню спекоту й зимові морози.(Шофер)
5.      Гра "Без труда нема плода".
—Уявіть собі, що не вийшли на роботу водії автобусів і тролейбусів. Що трапилося б?
—А якщо не працює електрик?
—А коли лікарі не прийдуть на роботу?
—Яка професія найважливіша?     
Висновок. Усі професії потрібні. Люди кожної професії повинні добросовісно виконувати свої обов'язки.
6.    Вгадай професію за предметом
-      Я вам буду показувати ілюстрацію і ви маєте сказати, до якої професії цей предмет належить.
7.      Вправа МІКРОФОН
-         Ми вже говорили, ким ви хочете стати у майбутньому. Але ви зараз нам нагадаєте і скажете, чим подобається ця професія?
-         Можливо ви знаєте когось з людей даної професії і хочете наслідувати?
-         Що вважаєте основним у вашій майбутній професії?
-         Що потрібно для того, щоб здобути професію? (потрібно гарно навчатися, здобути освіту, добиватися своєї мети)
8.      Гра «Продовж слово».
-         На кожну букву із слова «професія» придумати професію.
П — пожежник, пекар, перукар ,Р — рибалка, режисер;О — охоронець;
Ф — фотограф, фізик;Е — електрик, економіст;С — садівник, співак, стоматолог;
І — історик, інженер;Я — яхтсмен (спортсмен, який займається водним спортом на яхтах, а спорт називається яхтингом)
ІІІ. Підсумок
     Для чого нам працювати? Що нам праця дає?
-     Про які професії ми говорили?  Яка праця зараз найпотрібніша людям на планеті і чому?

Усього в житті людині треба вчитися: і фізично працювати, і вивчати різні науки. Тому з дитинства треба привчати себе до праці, привчати свій розум здобувати нові знання. Завжди пам'ятайте, що навіть маленька праця краща за велике безділля, а роботящі руки — гори перевернуть. Отже, працюйте, вдосконалюйтеся, ніколи не зупиняйтесь на досягнутому, любіть і поважайте себе, привчайтесь учитися. І не забувайте, що праця людину годує, а лінь – марнує.

                        Виховна година « Все ми хочемо уміти»
 Мета. Підтримувати бажання дітей допомагати батькам у господарській праці, дотримуватися чистоти й порядку в домі, на подвір'ї; старанно виконувати свої доручення.
Обладнання. Плакати із прислів'ями.
Хід заняття
 1. Слово вихователя. Діти, сьогодні ми з вами поговоримо про працю. Праця, труд,робота — це все синоніми, вони означають одне і те ж — працювати. Народна мудрість вчить: «Без труда нема плода». А наш український народ дуже працелюбний, любить свою землю, вміє на ній працювати, кожен клаптик землі викохає, випестить, обса­дить квітами, садами засадить. Та не тільки на землі трудитись уміє, а й всяку роботу знає! Все вміє і дітей своїх змалечку до праці привчає, та ще й приказує: «На дерево дивись, як родить, а на людину, — як робить!». Це тому, що з роботящою людиною легко й добре жити. Послухайте вірш.
 Все від праці у світі цьому:
Залізниці, шляхи, мости.
Пам'ятай! На шляху земному
Вік трудитись повинен ти!
Бо у праці є дужі крила,
Що підносять людину ввись!
Ось поглянь навкруги, дитино, —
Всюди люди доклали рук!
Мчить ракета до зір невпинно,
Чути ніжний сопілки звук.
Всюди праця, важка робота,
Щоб в житті досягти мети.
Як трудитися є охота,
То людиною станеш ти!
Куй залізо, поки гаряче,
Змалечку працювати вчись!
Де б не був, як не жив, одначе,
У житті своїм не лінись!
2.   Бесіда за прочитаним.
1.     До чого закликає нас цей вірш?
2.     Як називають людину, яка любить працювати?
3.     А яку роботу виконуєте вдома ви?
4.     Чи постійно ви допомагаєте старшим?
5.     Завжди працювати учить нас і народна мудрість.
6.     Діти, а які прислів'я та приказки про працю ви знаєте?
7.     Прочитайте прислів'я, написані на плакаті:
8.     Тяжко тому жити, хто не хоче робити.
9.     Бджола мала, а й та працює.
10.    Як ви розумієте дані прислів'я?
 3.   Аналіз ситуацій морального змісту.
а)    Я знаю одного хлопчика, який часто робить так: попросить його мама піти в магазин — він піде, але за це вимагає морозива; попросять накрити на стіл — він накриє, але за це йому мають купити нову іграшку.
б)    Два товариші — Миколка та Петрик — разом робили із деталей конструктора великий підйомний кран. Раптом почувся дзвінок. Це прийшла Миколчина мама. В руках у неї були важкі сумки. Вона сказала: «Синку, допоможи мені». Миколка поди­вився на маму і відповів: «Не можу. Ми дуже зайняті».
§  Що ви думаєте про поведінку Миколки?
§  А що мав би зробити Петрик?
в) Прийшов Сашко вранці до школи й одразу повідомив дітям: «А я мамі допомагав». А коли у класі з'явився його друг Василь, він і йому сказав: «А я мамі допомагав». Трохи пізніше Сашко ще й вчительці сказав: «Я допомагав мамі. Вона мене по­хвалила».
§  Чи добре всім розповідати про свій гарний вчинок?
§  Чи можна назвати Сашка скромним?
§  Як називають тих, хто робить так, як Сашко?
 4.     Слово вихователя. Маленькі діти ще не все вміють робити гарно, тому з ними трапляються різні смішні випадки. Ось послухайте вірші: Г. Пономаренка «Лежебока»; Н. Дергача «Бабусин вихідний»
Бабусин вихідний
Сьогодні – неділя, бабуся ще спить,
 Не буду я рано бабусю будить.
Насмажу картоплі сама на сніданок,
Сама підмету я і сіни, і ґанок,
 Пиріг із повидлом спечу я сама...
 А то ж вихідних у бабусі нема!
 ...Картопля парує, букет на столі,
 А де це бабуся? Немає її.
– Бабусенько, де це ви? Я вас чекаю!
– Лушпиння з картоплі на кухні збираю!
Змиваю повидло зі стелі, зі стін,
Змітаю розсипаний цукор і кмин;
Ще зараз з воріт повишкрябую тісто
 І сяду з тобою, онучечко, їсти.
(Н. Дергач)
Лежебока
Із Юрком сама морока,
 Це не хлопець - лежебока.
Цілий день лежить, лежить...
 Як такому в світі жить?
 Ми копаємо грядки,
 Ми обкопуєм дубки.
 А дідусь гукає збоку:
 – Гей, невтомні малюки,
 Обкопайте й лежебоку.
(Г. Пономаренко)
 5.     Тематичне малювання.
·          Тема: «Як ми допомагаємо дорослим».
·          Конкурс малюнків.
 6.     Підсумок
§  Що є основою життя? (Праця).
§  Уявіть собі, що раптом усі люди на землі переста­ли працювати. Що б тоді сталося?
(Відповіді дітей).
 Вихователь: Так, дійсно. Машини не їздять, потяги не ходять, фабрики, заводи стоять, їсти нічого, вдягти нічого, бо тканину ніхто не робить, одяг не шиють, не пе­чуть, не варять, а все, що було раніше — скінчило­ся... Таке навіть страшно уявити! Краще нехай та­кого ніколи не буде, а ви, дітки, теж привчайтеся змалку працювати, бо праця — всьому основа.


                Вих.година «Ще раз про правила поведінки»
Мета. Закріплювати і розширювати знання учнів про правила поведінки у школі. Розвивати вміння застосовувати набуті знання практично. Виховувати свідому дисципліну, бажання виконувати правила і поводити себе зразково.
 Обладнання: герой-іграшка                                 
                                   Хід заняття

І. Організаційний момент
- Доброго дня діти!
                              Щоб виховна година була наче казка,
                              Щоб чогось навчила вона вас,
                              Слухайте мене уважно,
                              І не гайте марно час.
-Сьогодні  на виховну годину до нас завітав ведмедик-Клаптик. Він буде спостерігати за вами впродовж виховної години
ІІ. Основна частина.
Тож сядьте рівненько, покладіть руки на парту, і слухайте мене уважно.
Отож, тема нашої виховної години: « Правила для учнів». Давайте повторимо всі хором –«Правила для учнів».
                                   Ти проживаєш в суспільстві людському,
                                    Є порядки свої і закони у ньому,
                                    Правил багато, на все це зважай,
                                    Найголовніше, себе поважай.
-Що означає,діти,себе поважати, як ви це розумієте?
Себе поважати-це означає поводитися так, щоб із тебе брали приклад усі інші, щоб твоя поведінка викликала повагу і захоплення, а не осуд. Тоді люди будуть до тебе ставитися з повагою. А для цього треба знати правила поведінки і їх виконувати завжди і всюди. Правил існує багато,  але коли ти з ними ознайомишся, то зрозумієш, що майже всі ти виконуєш, бо мама з татом вдома, а вчителі у школі вимагають одного і тогож- правильної поведінки, щоб ти привчився змалку до порядку, а далі буде все просто.  Тому відразу звернемося до цих правил.
Щоб краще їх запам’ятати , нам допоможе квіточка-ромашка, але вона потребує  вашої допомоги-прикріпити пелюстки, бо був сильний вітерець  і розкидав їх. Допоможемо,діти, квіточці?( Так….)
Отож, я буду зачитувати вам правило, ми його будемо обговорювати,після того хтось буде виходити до дошки,і прикріплювати пелюсточку з правилом.
Отож, 1.На уроки приходь вчасно, ніколи не запізнюйся.
2. Поводься чемно, вітайся з учнями, вчителями,працівниками школи, батьками.
3. На  уроці не розмовляй, уважно слухай пояснення вчителя і відповіді учнів.
4.Не вигукуй, а підніми руку, коли, хочеш про щось сказати чи спитати.
5. На перерві не бігай, не кричи, а грайся з друзями в ігри. Не бийся і не штовхайся.
6. У роздягальні охайно вішай свої речі і не розкидай одяг дітей.
7.Бережи власне і шкільне майно, не псуй парти, стільці, стіни, двері-це твій дім.
8.Не псуй книжок-вони тобі дають знання.
9. Тримай у порядку своє робоче місце. Дотримуйся чистоти в класі, в школі.
10. В їдальні дотримуйся порядку і тиші, прибирай за собою посуд.
11.Правильно користуйся туалетом, поважай працю дорослих.
12.Не сідай на підвіконня і не залазь на вікно.
13.не принось у школу сторонніх предметів, які можуть бути причинною травматизму.
14.Не бігай по сходах, не влаштовуй на них забав, не з’їжджай з перил.
15.Старанно і наполегливо вчись, багато читай.
Ось ми і допомогли ромашці зібрати пелюсточки. Гарна ромашка вийшла, діти?
Ведмедик-Клаптик слідкує за вашою роботою і працьовитістю.
Бачу, ви вже трішки стомилися, і тому, щоб відпочити проведемо фізкультхвилинку. Перегляд фізкультхвилинки.
- Тепер наш Клаптик підготував для вас гру, яка називається « Так –чи ні».
 Отож:
1. Учень запізнився на урок. Зайшов до класу, не привітався з вчителем, і без дозволу сів за парту. Чи правильно вчинив хлопчик?( Ні….)
2. У Оленки поганий настрій. Вона непривітна іде по коридору, зустрівши вчителя, опустила очі і не привіталась. Чи правильно зробила Оленка?(Ні…..)
3. Наталка, пообідавши в їдальні, занесла посуд і подякувала кухареві за смачний обід.( так..)
4. Сергійко, захотівши похвалитись перед однокласниками, своїм подарунком на день народження приніс до школи ніжю Чи правильно зробив хлопчик?( Ні…)
- Молодці, ви всі були дуже активними.
- Діти, що лежить у вас на партах?
- Як назвати все це одним словом?
-А для чого ви носите його до школи?
- Коли воно може зашкодити вашому здоровю?
- Запамятайте- ніколи не біжіть по класу чи по коридору з ручкою, олівцем, лінійкою, циркулем чи  косинцем – це дуже небезпечно, ти можеш впасти і поранити себе або когось іншого.
Як ставитися до книг?
Які є правила поводження з книгою? Правила поводження з книгою:
Берегти книжку.
Мити руки перед читанням.
З.Не писати на сторінках, не загинати куточків.
Не слинити пальців при гортанні сторінок.
Загортати книжку.
Зберігати книжку в шафі чи на полиці.
7.Підклеювати розірвану книжку.
 Зараз час для загадок прийшов.
1. Тоненьке, кругленьке,
    Серце чорненьке.
    Хто на слід його погляне,
    Той думку його вгадає.
                                       ( Олівець)
2. Чорний Іван, деревяний капкан, де носом проведе, там помітку прокладе.
                                                                                                         ( Олівець)
3. Худорлява і вертлява,
    На папір біжить у справах,
    Букви й знаки залишає,-
    У пеналі спочиває.
                                 ( Ручка)
4. В ньому ми вчимось писати,
    Віднімати, додавати,
    Одягається в клітинку,
    Чи в лінійчасту кофтинку.
                                               ( Зошит)
5. Порахує сантиметри,
    А як треба- міліметри,
    Рівно лінії проводить,
    З олівцем за ручку ходить.
                                                 ( Лінійка)
      6. Виводить букви і слова
Усім потрібна штучка
В руці виблискує здаля
Зручна учнівська…
( Ручка )
Носики в нас кольорові:
Білі, чорні та бузкові;
Жовті й сині на кінці
Це звичайно…
( Олівці )
8.Пензлик, аркуш та вода…
Де ж малюнок? От біда
Що і ще забув я взяти
Щоб пейзаж намалювати?
( Фарби )
9.У портфелі є хатина –
Ручки там живуть, резинка,
Клей, лінійка, кутники –
Школярів помічники
( Пенал )
10.Цю з підручниками скриню
Я щодня ношу на спині
Як до школи прибігаю
То тоді її знімаю
( Портфель )
ІІІ. Заключна частина.
Отож, наше заняття підходить до завершення.
Давайте перевіримо, чи запамятали ви правила для учнів.
Хто може назвати?
Чи будете ви дотримуватись їх?
Ти проживаєш в суспільстві людському,
Без людей ти не зміг би прожить.
І хоч правил багато є в ньому,
Ти всі правила мусиш завчить,
Щоб поводитись гарно і чемно,
Та й здоровя, й життя зберегти,
З тим, хто правила знає, приємно
Спілкуватись і разом іти.
Молодці!!!!! Я думаю, що Клаптик дуже задоволений вашою роботою.