Спортивна
година
Мета.
Сприяти піднесенню емоційного настрою у дітей; удосконалення
навичок бігу , орієнтування в
просторі; розвиток уважності,
кмітливості , швидкості реакції;
виховувати почуття
відповідальності
Місце проведення: спортивний майданчик (зал).
Інвентар:
прапорці різного кольору.
Хід
1.
Підготовча частина ( 15 хв.)
1.1
Шикування в одну шеренгу;
1.2Перешикування
в коло;
а)
Ходьба та повільний біг;
б)
Вправи в русі:
*ходьба
на носках;
*ходьба
на п’ятках ;
*ходьба
на внутрішній стороні стопи;
*ходьба
на зовнішній стороні стопи;
*біг
з виносом прямих ніг вперед , назад;
*біг
приставними кроками правим і лівим боком;
*повільний
біг з переходом на ходьбу.
1.4
Комплекс загально - розвиваючих вправ на
місці № 1.
Вправа
1.В .п. – о .с.
1
– руки вгору долонями назовні, праву ногу на носок, потягнутися (вдих);
2
– в. п. (видих);
3
– те саме, відставляючи назад ліву ногу (вдих);
4
– в .п. (видих). Повторити 6 – 8 разів.
Вправа
2.
В.
п. – стійка ноги нарізно, руки на пояс.
1
– нахил у ліво ( видих );
2
– в .п. ( вдих );
3
– нахил у право ( видих );
4
– в .п. (вдих ). Повторити 4 – 6 разів.
Вправа
3
В.
п. – стійка ноги нарізно, руки на пояс.
1
– присідання на всій ступні, руки вперед ( видих);
2
– в .п. (вдих). Повторити 6 – 8 разів.
Вправа
4.
В.
п. – о. с., руки в сторони.
1
– стрибок, ноги нарізно, сплеснути руками над головою;
2
– стрибок ноги разом, руки в сторони;
3
– 4 – те саме ( до 30 стрибків ).
Вправа
5.
Ходьба
на місці.
2.Основна
частина ( 30 хв.)
2.1
Рухлива гра « До своїх прапорців»
Мета
гри: удосконалення навичок бігу, орієнтування в просторі.
Гравці утворюють
на майданчику декілька кіл. У центрі кожного кола - учасник
гри з прапорцем іншого кольору. За
сигналом гравці розбігаються
по майданчику і заплющують очі. На сигнал: «До своїх прапорців» учні біжать до свого прапорця, який
може змінити своє місце. Перемагає
команда, яка швидше вишикується
біля свого прапорця.
2.2
Гра низької інтенсивності «Совонька»
Мета
гри: розвиток кмітливості.
За сигналом: «День наступає, все
оживає» учні бігають по майданчику. За сигналом: « Ніч наступає, все завмирає»
гравці зупиняються в такому положенні, в
якому їх застав цей сигнал. «Совонька»
вилітає з гнізда на полювання і стежить за гравцями. Якщо хтось
ворухнеться, вона забирає його до себе в гніздо. Коли « совонька» виходить на майданчик, гравцям ворушитися не
дозволяється. За спиною «совоньки» учні можуть змінювати позу, робити різні
рухи, але так, щоб «совонька» цього не
помічала. Спіймані гравці не беруть участі у грі до призначення нової
«совоньки». Перемагають ті гравці , яких «совонька» не помітила, коли вони
рухалися і не забрала до себе в
гніздо.
3.
Заключна частина ( 10 хв.)
3.1
Вправа на увагу. Гра «Заборонений рух»
Мета
гри: розвиток уважності, кмітливості, швидкості реакції.
Учитель пропонує гравцям виконати всі
рухи, крім «забороненого» . Він починає виконувати всі рухи, крім «
забороненого». Він починає виконувати рухи, а учні повторюють. Хто помилився і
виконає «заборонений» рух чи не повторить руху за керівником, штрафується. Гра
триває 6 хв.
3.2
Підсумок
Визначення
найактивніших, найуважніших.
Спортивна
година
Мета.
Сприяти зміцненню здоров’я ;розвивати стрибучість, швидкість, точність;
виховувати почуття співпереживання
за команду.
Місце
проведення: в класі.
Інвентар:
малюнки, тенісний м’яч.
Хід
1.
Підготовча частина
1.1
Шикування в колонах між партами;
Вправи на місці:
*ходьба
на носках;
*ходьба
на п’ятках ;
*ходьба
на внутрішній стороні стопи;
*ходьба
на зовнішній стороні стопи;
*біг
на місці.
1.2
Комплекс загально - розвиваючих вправ на
місці №9 .
Вправа
1
В.
п. – стійка ноги нарізно.
1
– руки до плечей, лікті на рівні плечей, лопатки звести;
2
– руки вгору;
3
– руки до плечей, лікті на рівні плечей, лопатки звести;
4
– в. п. Повторити 6 -7 разів.
Вправа
2
В.
п. – стійка ноги нарізно, руки на поясі.
1
- нахил управо, руки ковзають вздовж
тулуба – права вниз, ліва вгору;
2 – в. п.
2 – в. п.
3
– 4 – те саме зі зміною положення рук. Повторити 6 – 8 разів.
Вправа
3
В.
п. – стійка ноги нарізно.
1
– присід. Руки на коліна ( не відриваючи
п’ят від підлоги),
2
– в. п. Повторити 10 – 15 разів.
Вправа
4
В.
п. – о. с. руки на поясі.
1
– стрибком поставити ноги нарізно;
2
– права нога навхрест перед лівою;
3
– стрибком поставити ноги нарізно;
4
- стрибком поставити ліву ногу навхрест
перед правою ( 20 – 30 стрибків)
Вправа
5
Ходьба
на місці.
2.Основна
частина
2.1
Гра «Виклик номерів»
Гравці сидять за партами. Кожен ряд – це
окрема команда. У кожній команді дітям надають номери: ті , що сидять за першою
партою, - перші номери, за другою – другі номери і т. д.
Вихователь (учень) називає номер,
наприклад: «Перший праворуч». Діти з кожної команди (ряду), що сидять за
першими партами праворуч, швидко виконують зазначені рухи(дії) : вибігають до
дошки і , наприклад, малюють квітку і т. п. Загальний результат визначається за
підсумками перших, других та третіх мість. Гра повторюється декілька разів, але
щоразу із новими завданнями.
2.2
Гра « Овочі, фрукти, ягоди»
Кожен ряд команда . За кожною командою
закріплюється своя назва: «Овочі», «Фрукти», «Ягоди». Вихователь називає види
овочів, фруктів, ягід, Команда, до якої належить зазначена культура, повинна
встати й виконати конкретні дії (рухи). Інші команди в цей час сидять. У ході
гри одні рухи змінюються іншими .
2.3
Гра « Що змінилось?»
На дошці розвішуються малюнки. Учні
запам’ятовують , у якому порядку вони висять. Дітям пропонується встати,
повернутися до дошки спиною і виконати одну – дві вправи. У цей час вихователь
перевішує один – два малюнки на інші місця. За сигналом учні сідають на місце і
визначають , що змінилося.
Гра повторюється декілька разів, і кожного
разу вчитель пропонує виконати інші вправи.
3.
Заключна частина
3.1
Гра «Гаряче – холодно».
Діти ховають у кабінеті будь – який предмет
( наприклад тенісний м’яч), а один із гравців під примовляння учнів «тепло» або
«холодно» повинен знайти предмет.
3.5
Підсумок.
Підведення
підсумків . Привітання переможців.
Спортивна
година
Мета.
Зменшити втому набуту під час уроків; розвивати спритність,
швидкість, уважність; виховувати
бережливе ставлення до птахів.
Місце проведення: спортивний
майданчик (зал).
Хід
1.
Підготовча частина ( 15 хв.)
1.1
Шикування в одну шеренгу;
1.2
Перешикування в коло;
1.3
Вправи в русі;
а)
Ходьба та повільний біг;
б)
Вправи в русі:
*ходьба
на носках;
*ходьба
на п’ятках ;
*ходьба
на внутрішній стороні стопи;
*ходьба
на зовнішній стороні стопи;
*хресним
ходом;
*ходьба
у повному присіді;
*біг
з перешкодами;
*біг
приставними кроками правим і лівим боком;
*повільний
біг з переходом на ходьбу.
1.3
Комплекс загально - розвиваючих вправ на
місці № 2.
Вправа
1.
В.
п. – о. с.
1
– 2 – руки вгору, прогнутися (вдих);
3
– 4 – в. п. (видих)Повторити 6 -8 разів.
Вправа
2.
В.
п. – стійка ноги нарізно, руки в сторони.
1
– 3 – пружні нахили вперед ( видих );
4
– в. п. (вдих). Повторити 6 – 8 разів.
Вправа
3.
В.
п. – о. с., руки до плечей, лікті в сторони.
1
- 4 – колові рухи руками вперед .
5
– 6 - колові рухи руками назад. Повторити 6 – 8 разів.
Вправа
4.
В.
п.- стійка ноги нарізно.
1
-2 – присід на всій ступні, руки вперед ( видих );
3
– 4 –в .п. (вдих). Повторити 6 – 8 разів.
Вправа
5.
Біг
на місці.
2.Основна
частина ( 30 хв.)
2.1
Рухлива гра «Птахи»
Мета
гри: розвиток ,уважності, швидкості реакції.
Діти жеребкуванням (лічилкою)
обирають ведучого і «яструба» - решта - «птахи». Ведучий потай від «яструба»
дає назву кожній пташці: «зозуля», «ластівка», «горобець» і т. д. За командою
вчителя прилітає «яструб»: Між ним і ведучим діалог:
Ведучий
– Ти за ким прилетів?
Яструб - За
пташкою.
Ведучий
– За якою?
Яструб - За
ластівкою.
Названа
пташка вилітає зі стаї . Яструб намагається її зловити.
2.2
Гра середньої інтенсивності «Квач»
Мета
гри: розвиток спритності, швидкості, уважності.
Клас обирає ведучого - «квача», який намагається
«поквачити» решту гравців. Учасник, що
рятується від «квача», підбігає до найближчого гравця і бере його за руки. Вони
зупиняються, стоячи обличчям один до одного. Якщо гравці стоять у такому
положенні «квач» не може їх «поквачити». Якщо «квач» наздогнав гравця, вони
міняються ролями.
3.
Заключна частина ( 7 хв.)
3.1
Малорухлива гра «Відгадай за голосом»
Мета
гри: розвиток уважності, спритності.
Учні
йдуть направо по колу, співаючи:
Дружно ,діти: раз два, три!
Разом
вліво поверни.
Після
цих слів учні повертаються і йдуть в інший бік.
Ведучий
промовляє:
А
як скажеш : «Скок ,скок ,скок».
Відгадай
,чий голосок!»
Після чого заплющує очі. Коли хтось із
учнів вимовить ці слова, ведучий розплющує очі і намагається відгадати, хто
сказав слова «скок, скок, скок». Коли ведучий відгадав, кому з гравців належать
ці слова , цей гравець змінює ведучого і гра повторюється. Слова « скок , скок
,скок» говорить тільки один із гравців, призначений вчителем . Ведучий немає
права розплющити очі, доки не закінчиться гра.
3.2
Підсумок.
Визначення
найактивніших, найуважніших.
Спортивна
година
Мета.
Провести вправи для профілактики плоскостопості; вдосконалювати
навички бігу у парах; розвивати
швидкість , стрибучість, спритність;
виховувати інтерес до професії рибалок.
Місце
проведення: спортивний майданчик (зал).
Інвентар:
крейда.
Хід
1.
Підготовча частина ( 15 хв.)
1.1
Шикування в одну шеренгу;
1.2Перешикування
в коло;
а)
Вправи в русі:
*ходьба
на носках;
*ходьба
на п’ятках ;
*ходьба
на внутрішній стороні стопи;
*ходьба
на зовнішній стороні стопи;
*ходьба
зі зміною частоти і довжини кроків;
*похідним
кроком.
*біг
з виносом прямих ніг вперед , назад;
*біг
приставними кроками правим і лівим боком;
*повільний
біг з переходом на ходьбу.
1.3
Комплекс загально - розвиваючих вправ на
місці №3 .
Вправа
1
В.
п. – ноги нарізно, руки перед грудьми, пальці зчеплені.
1
– 2 – руки вгору, прогнутися ( вдих).
3
– 4 – в. п. ( видих) . Повторити 6 – 8 разів.
Вправа
2
В.
п. – стійка ноги нарізно, руки вгору, пальці зчеплені.
1
– 3 – пружні присідання на всій стопі.
Вправа
3
В.
п. – о. с.
1
– крок лівою ногою вперед, руки на пояс.
2
– приставити праву ногу до лівої, руки в сторони.
3
– крок лівою ногою назад, руки на пояс.
4
– приставити праву ногу до лівої, руки вниз.
5
- 8 – те саме кроком правої ноги. Повторити
4 – 6 разів.
Вправа
4
В.п.-
стійка ноги нарізно, руки на пояс.
1
-2 – оберт тулуба в праву сторону;
3
– 4 – оберт тулуба в ліву сторону.
Повторити
6 -8 разів.
Вправа
5
В.
п. – о. с.
1
– стрибком поставити ноги нарізно, руки за голову;
2
– стрибком звести ноги разом, руки вниз;
3
– 4 – те саме ( до 40 стрибків).
Вправа
6
Ходьба
на місці.
2.Основна
частина ( 30 хв.)
2.1
Рухлива гра «Невід»
Мета
гри: вдосконалення навичок бігу у парах;
розвивати швидкість, спритність.
Розмічається майданчик для гри. Гравці
пересуваються в межах майданчика. На одному боці майданчика – «дім рибалок».
Там знаходяться 2 «рибалок». Інші гравці - «риби» беруться за руки і ловлять
намічену «рибку», намагаються взяти її у коло. Спіймавши, спільно ловлять решту
«рибок». Кожен спійманий опиняється в «неводі». Гра продовжується до тих пір,
коли «неводом» не будуть спіймані всі «рибки».
2.2
Гра середньої інтенсивності «У річку-гоп!»
Мета
гри: розвиток стрибучості ,уваги.
Дві шеренги гравців стають одна
навпроти одної на відстані 3-4 м
. Ведучий дає команду « У річку-гоп !». Всі стрибають уперед. «На берег - гоп»
- всі стрибають назад. Часто ведучий повторює одну і ту саму команду декілька
разів. У такому випадку всі повинні стояти на місці. Хто стрибнув, той вибуває
з гри або отримує штрафне очко. Перемагає команда, яка на кінець гри має менше
штрафних очок
3.
Заключна частина ( 5-7 хв.)
3.1Шикування
в коло
3.2
Малорухлива гра «Їстівне ,неїстівне.»
Мета
гри: розвиток уваги.
Учитель називає будь - який предмет.
Якщо він їстівний – учень піднімає руки вперед, якщо неїстівний – розводить
руки в сторони. Завдання вчителя виявити найуважніших.
3.3
Спокійна ходьба в колі.
3.4
Підсумок.
Визначення найактивніших, найуважніших.