Спортивні години

Спортивна година
Мета. Сприяти піднесенню емоційного настрою у дітей; удосконалення               
              навичок бігу , орієнтування в просторі; розвиток уважності,
              кмітливості , швидкості реакції; виховувати  почуття
              відповідальності                     
 Місце проведення: спортивний майданчик (зал).
Інвентар: прапорці різного кольору.
Хід
1. Підготовча частина ( 15 хв.)

1.1 Шикування в одну шеренгу;
1.2Перешикування в коло;
а) Ходьба та повільний біг;
б) Вправи в русі:
*ходьба на носках;
*ходьба на п’ятках ;
*ходьба на внутрішній стороні стопи;
*ходьба на зовнішній стороні стопи;
*біг з  виносом прямих ніг вперед , назад;
*біг приставними кроками правим і лівим боком;
*повільний біг з переходом на ходьбу.

1.4 Комплекс загально - розвиваючих вправ  на місці № 1.

Вправа 1.В .п. – о .с.
1 – руки вгору долонями назовні, праву ногу на носок, потягнутися (вдих);
2 – в. п. (видих);
3 – те саме, відставляючи назад ліву ногу (вдих);
4 – в .п. (видих). Повторити 6 – 8 разів.
Вправа 2.
В. п. – стійка ноги нарізно, руки на пояс.
1 – нахил у ліво ( видих );
2 – в .п. ( вдих );
3 – нахил у право ( видих );
4 – в .п. (вдих ). Повторити 4 – 6 разів.
Вправа 3
В. п. – стійка ноги нарізно, руки на пояс.
1 – присідання на всій ступні, руки вперед ( видих);
2 – в .п. (вдих). Повторити 6 – 8 разів.
Вправа 4.
В. п. – о. с., руки  в сторони.
1 – стрибок, ноги нарізно, сплеснути руками над головою;
2 – стрибок ноги разом, руки в сторони;
3 – 4 – те саме ( до 30 стрибків ).
Вправа 5.
Ходьба на місці.

2.Основна частина ( 30  хв.)

2.1 Рухлива гра « До своїх прапорців»

Мета гри: удосконалення навичок бігу, орієнтування в просторі.
Гравці  утворюють  на  майданчику  декілька кіл. У центрі  кожного кола -  учасник  гри з прапорцем  іншого  кольору. За  сигналом  гравці  розбігаються  по  майданчику і  заплющують очі. На сигнал: «До своїх  прапорців» учні біжать до свого прапорця, який може змінити своє місце. Перемагає  команда, яка швидше  вишикується біля свого прапорця.

2.2 Гра низької  інтенсивності «Совонька»
Мета гри: розвиток кмітливості.
            За сигналом: «День наступає, все оживає» учні бігають по майданчику. За сигналом: « Ніч наступає, все завмирає» гравці зупиняються в такому  положенні, в якому їх застав цей сигнал. «Совонька»  вилітає з гнізда на полювання і стежить за гравцями. Якщо хтось ворухнеться, вона забирає його до себе в гніздо.  Коли « совонька»   виходить на майданчик, гравцям ворушитися не дозволяється. За спиною «совоньки» учні можуть змінювати позу, робити різні рухи, але  так, щоб «совонька» цього не помічала. Спіймані гравці не беруть участі у грі до призначення нової «совоньки». Перемагають ті гравці , яких «совонька» не помітила, коли вони рухалися  і не забрала до себе в гніздо.                                                                         
3. Заключна частина ( 10 хв.)

3.1 Вправа на увагу. Гра «Заборонений рух»
Мета гри: розвиток уважності, кмітливості, швидкості реакції.
     Учитель пропонує гравцям виконати всі рухи, крім «забороненого» . Він починає виконувати всі рухи, крім « забороненого». Він починає виконувати рухи, а учні повторюють. Хто помилився і виконає «заборонений» рух чи не повторить руху за керівником, штрафується. Гра триває  6 хв.

3.2 Підсумок
Визначення найактивніших, найуважніших.

                                                  Спортивна година 
 Мета. Сприяти зміцненню здоровя  ;розвивати стрибучість, швидкість, точність;
             виховувати почуття співпереживання за команду.

Місце проведення:  в класі.

Інвентар: малюнки, тенісний м’яч.
Хід

1. Підготовча частина
1.1 Шикування в колонах між партами;

 Вправи на місці:
*ходьба на носках;
*ходьба на п’ятках ;
*ходьба на внутрішній стороні стопи;
*ходьба на зовнішній стороні стопи;
*біг на місці.

1.2 Комплекс загально - розвиваючих вправ  на місці  №9 .
Вправа 1

В. п. – стійка ноги нарізно.
1 – руки до плечей, лікті на рівні плечей, лопатки звести;
2 – руки вгору;
3 – руки до плечей, лікті на рівні плечей, лопатки звести;
4 – в. п. Повторити 6  -7 разів.
Вправа 2

В. п. – стійка ноги нарізно, руки на поясі.
1 -  нахил управо, руки ковзають вздовж тулуба – права вниз, ліва вгору;
2 – в. п.
3 – 4 – те саме зі зміною положення рук. Повторити 6 – 8 разів.
Вправа 3

В. п. – стійка ноги нарізно.
1 – присід. Руки на коліна ( не відриваючи  п’ят від підлоги),
2 – в. п. Повторити 10 – 15 разів.
Вправа 4

В. п. – о. с. руки на поясі.
1 – стрибком поставити ноги нарізно;
2 – права нога навхрест перед лівою;
3 – стрибком поставити ноги нарізно;
4 -  стрибком поставити ліву ногу навхрест перед правою ( 20 – 30 стрибків)
Вправа 5

Ходьба на місці.
2.Основна частина

2.1 Гра «Виклик номерів»

      Гравці сидять за партами. Кожен ряд – це окрема команда. У кожній команді дітям надають номери: ті , що сидять за першою партою, - перші номери, за другою – другі номери і т. д.
      Вихователь (учень) називає номер, наприклад: «Перший праворуч». Діти з кожної команди (ряду), що сидять за першими партами праворуч, швидко виконують зазначені рухи(дії) : вибігають до дошки і , наприклад, малюють квітку і т. п. Загальний результат визначається за підсумками перших, других та третіх мість. Гра повторюється декілька разів, але щоразу із новими завданнями.

2.2 Гра « Овочі, фрукти, ягоди»

      Кожен ряд команда . За кожною командою закріплюється своя назва: «Овочі», «Фрукти», «Ягоди». Вихователь називає види овочів, фруктів, ягід, Команда, до якої належить зазначена культура, повинна встати й виконати конкретні дії (рухи). Інші команди в цей час сидять. У ході гри одні рухи змінюються іншими .

2.3 Гра « Що змінилось?»

      На дошці розвішуються малюнки. Учні запам’ятовують , у якому порядку вони висять. Дітям пропонується встати, повернутися до дошки спиною і виконати одну – дві вправи. У цей час вихователь перевішує один – два малюнки на інші місця. За сигналом учні сідають на місце і визначають , що змінилося.
     Гра повторюється декілька разів, і кожного разу вчитель пропонує виконати інші вправи.
3. Заключна частина
3.1 Гра «Гаряче – холодно».
    Діти ховають у кабінеті будь – який предмет ( наприклад тенісний м’яч), а один із гравців під примовляння учнів «тепло» або «холодно» повинен знайти предмет.
3.5 Підсумок.
Підведення підсумків  . Привітання  переможців.

Спортивна година
Мета. Зменшити втому набуту під час уроків; розвивати спритність,
             швидкість, уважність; виховувати бережливе ставлення до птахів.            
           Місце проведення: спортивний майданчик (зал).
Хід
1. Підготовча частина ( 15 хв.)

1.1 Шикування в одну шеренгу;
1.2 Перешикування в коло;
1.3 Вправи в русі;
а) Ходьба та повільний біг;
б) Вправи в русі:
*ходьба на носках;
*ходьба на п’ятках ;
*ходьба на внутрішній стороні стопи;
*ходьба на зовнішній стороні стопи;
*хресним ходом;
*ходьба у повному присіді;
*біг з перешкодами;
*біг приставними кроками правим і лівим боком;
*повільний біг з переходом на ходьбу.
1.3 Комплекс загально - розвиваючих вправ  на місці № 2.
Вправа 1.
В. п. – о. с.
1 – 2 – руки вгору, прогнутися (вдих);
3 – 4 – в. п. (видих)Повторити 6 -8 разів.
Вправа 2.
В. п. – стійка ноги нарізно, руки в сторони.
1 – 3 – пружні нахили вперед ( видих );
4 – в. п. (вдих). Повторити 6 – 8 разів.
Вправа 3.
В. п. – о. с., руки до плечей, лікті в сторони.
1 -  4 – колові рухи руками вперед .
5 – 6 - колові рухи руками назад. Повторити 6 – 8 разів.
Вправа 4.
В. п.-  стійка ноги нарізно.
1 -2 – присід на всій ступні, руки вперед ( видих );
3 – 4 –в .п. (вдих). Повторити 6 – 8 разів.
Вправа 5.
Біг на місці.
2.Основна частина ( 30 хв.)
2.1 Рухлива гра «Птахи»
Мета гри: розвиток ,уважності, швидкості реакції.
            Діти жеребкуванням (лічилкою) обирають ведучого і «яструба» - решта - «птахи». Ведучий потай від «яструба» дає назву кожній пташці: «зозуля», «ластівка», «горобець» і т. д. За командою вчителя прилітає «яструб»: Між ним і ведучим діалог:
Ведучий – Ти за ким прилетів?
Яструб   -  За пташкою.
Ведучий – За якою?
Яструб   -  За ластівкою.
Названа пташка вилітає зі стаї . Яструб намагається її зловити.
2.2 Гра  середньої інтенсивності «Квач»
Мета гри: розвиток спритності, швидкості, уважності.
            Клас обирає  ведучого - «квача», який намагається «поквачити»  решту гравців. Учасник, що рятується від «квача», підбігає до найближчого гравця і бере його за руки. Вони зупиняються, стоячи обличчям один до одного. Якщо гравці стоять у такому положенні «квач» не може їх «поквачити». Якщо «квач» наздогнав гравця, вони міняються ролями.

3. Заключна частина ( 7 хв.)
3.1 Малорухлива гра «Відгадай за голосом»
Мета гри: розвиток уважності, спритності.
Учні йдуть направо по колу, співаючи:
 Дружно ,діти: раз два, три!
Разом вліво поверни.
Після цих слів учні повертаються і йдуть в інший бік.
Ведучий промовляє:
А як скажеш : «Скок ,скок ,скок».
Відгадай ,чий голосок!»
      Після чого заплющує очі. Коли хтось із учнів вимовить ці слова, ведучий розплющує очі і намагається відгадати, хто сказав слова «скок, скок, скок». Коли ведучий відгадав, кому з гравців належать ці слова , цей гравець змінює ведучого і гра повторюється. Слова « скок , скок ,скок» говорить тільки один із гравців, призначений вчителем . Ведучий немає права розплющити очі, доки не закінчиться гра.
3.2 Підсумок.
Визначення найактивніших, найуважніших.

Спортивна година
Мета. Провести вправи для профілактики плоскостопості; вдосконалювати
              навички бігу у парах; розвивати швидкість , стрибучість, спритність;
             виховувати  інтерес до професії рибалок.

Місце проведення: спортивний майданчик (зал).
Інвентар: крейда.
Хід
1. Підготовча частина ( 15 хв.)
1.1 Шикування в одну шеренгу;
1.2Перешикування в коло;
а) Вправи в русі:
*ходьба на носках;
*ходьба на п’ятках ;
*ходьба на внутрішній стороні стопи;
*ходьба на зовнішній стороні стопи;
*ходьба зі зміною частоти і довжини кроків;
*похідним кроком.
*біг з  виносом прямих ніг вперед , назад;
*біг приставними кроками правим і лівим боком;
*повільний біг з переходом на ходьбу.
1.3 Комплекс загально - розвиваючих вправ  на місці №3 .
Вправа 1
В. п. – ноги нарізно, руки перед грудьми, пальці зчеплені.
1 – 2 – руки вгору, прогнутися ( вдих).
3 – 4 – в. п. ( видих) . Повторити 6 – 8 разів.
Вправа 2
В. п. – стійка ноги нарізно, руки вгору, пальці зчеплені.
1 – 3 – пружні присідання  на всій стопі.
Вправа 3
В. п. – о. с.
1 – крок лівою ногою вперед, руки на пояс.
2 – приставити праву ногу до лівої, руки в сторони.
3 – крок лівою ногою назад, руки на пояс.
4 – приставити праву ногу до лівої, руки вниз.
5 -  8 – те саме кроком правої ноги. Повторити 4 – 6 разів.
Вправа 4
  В.п.-  стійка ноги нарізно, руки на пояс.
1 -2 – оберт тулуба в праву сторону;
3 – 4 – оберт тулуба в ліву сторону.
Повторити 6 -8 разів.
Вправа 5
В. п. – о. с.
1 – стрибком поставити ноги нарізно, руки за голову;
2 – стрибком звести ноги разом, руки вниз;
3 – 4 – те саме ( до 40 стрибків).
Вправа 6
Ходьба на місці.
2.Основна частина ( 30 хв.)
2.1 Рухлива гра «Невід»
Мета гри: вдосконалення навичок бігу  у парах; розвивати швидкість, спритність.
            Розмічається майданчик для гри. Гравці пересуваються в межах майданчика. На одному боці майданчика – «дім рибалок». Там знаходяться 2 «рибалок». Інші гравці - «риби» беруться за руки і ловлять намічену «рибку», намагаються взяти її у коло. Спіймавши, спільно ловлять решту «рибок». Кожен спійманий опиняється в «неводі». Гра продовжується до тих пір, коли «неводом» не будуть спіймані всі «рибки».
2.2 Гра середньої інтенсивності «У річку-гоп!»
Мета гри: розвиток  стрибучості ,уваги.
            Дві шеренги гравців стають одна навпроти одної на відстані 3-4 м . Ведучий дає команду « У річку-гоп !». Всі стрибають уперед. «На берег - гоп» - всі стрибають назад. Часто ведучий повторює одну і ту саму команду декілька разів. У такому випадку всі повинні стояти на місці. Хто стрибнув, той вибуває з гри або отримує штрафне очко. Перемагає команда, яка на кінець гри має менше штрафних очок
3. Заключна частина ( 5-7 хв.)
3.1Шикування в коло
3.2 Малорухлива гра «Їстівне ,неїстівне.»
Мета гри: розвиток уваги.

           Учитель називає будь - який предмет. Якщо він їстівний – учень піднімає руки вперед, якщо неїстівний – розводить руки в сторони. Завдання вчителя виявити найуважніших.
3.3 Спокійна ходьба в колі.
3.4 Підсумок.
 Визначення найактивніших,  найуважніших.